CALL MENU
PrijavaKošarica TOP PONUDBE Turizem Razvajanje & wellness Prosti čas Storitve Vrhunske vzmetnice Izdelki E-zdravje E-popusti

Kako se pripraviti do rednega gibanja?

Dovolite, da vas opomnimo, kakšen vpliv ima na človeka redna telesna aktivnost.

„Gibanje je zelo pomembno za ohranitev dobrega psiho fizičnega stanja. Marsikdo si med gibanjem uredi misli, se sprosti in s tem zmanjša stres, ki bi lahko vplival tudi na morebitne bolečine v križu, vratu in podobno. Gibanje ravno tako ugodno vpliva oziroma stimulira tvorbo encimov, deluje na presnovo ter na celične procese,“ pojasnjuje fizioterapevt Tomaž Fuchs. Ravno z zadostno in redno telesno aktivnostjo bi lahko mnogokrat preprečili eno najpogostejših zdravstvenih težav, ki jo predstavljajo bolečine v hrbtenici, križu in sklepih.

Nujno potrebno za ohranitev zdravih sklepov.
Gibanje je nujno potrebno za ohranitev zdravih sklepov ter ohranitve mišične moči, dodaja strokovnjak, ki skuša slednje pojasniti na čim bolj razumljiv način. „Sklepni hrustanec se prehranjuje z difuzijo, kar pomeni, da s tem, ko se sklep premika (odpira/zapira), hrustanec pridobiva hranljive snovi. Po domače bi lahko dejali, da je bolj podmazan. Mišice pri aktivnosti pridobivajo oziroma ohranjajo tako prožnost kot moč. Obe stvari sta ključni za zdravo delovanje našega lokomotornega sistema,“ poudarja. Temu doda, da lahko do poškodb mišic in sklepov po drugi strani vodi vsaka zloraba aktivnosti (preobremenjevanje). Veliko je tudi poškodb zaradi nepravilne regeneracije, nepravilnega treniranja oziroma neupoštevanja navodil, opaža.

Izkušnja, ki si je nihče ne želi.
Ne glede na razlog, zakaj je do njih prišlo, vsak, ki je kadarkoli občutil kakršnekoli bolečine v križu ali sklepih ve, kako lahko slednje človeku zagrenijo življenje. Ko bi radi delali, pa ne morete. Ko bi radi bili dobra družba, a je to v tistem trenutku preprosto nemogoče. In ko bi radi izkoristili dan v vsej polnosti, pa vam vaše stanje tega niti približno ne dopušča. Takrat je edino, kar si želimo, to, da bi se bolečina prenehala. Le redko katera stvar tako močno ovira našo svobodo, kot bolečine. S slednjimi se vsaj enkrat tekom življenja sreča sleherni posameznik. Pri več kot polovici ljudi, ki so enkrat že izkusili bolečino v križu, sklepih ali vratu, pa se ta večkrat ponovi. Ko se pojavijo, je gibanje morda res oteženo. Ampak ali je to zadosten razlog, da se mu odpovemo?

Poiščite pravo rešitev.
Čeprav vsakodnevno poslušamo nasvete strokovnjakov, da se je potrebno redno gibati in opozorila, da smo postali sedeča družba, pa svobodo gibanja, žal, zares začnemo ceniti šele takrat, ko smo zanjo prikrajšani. Ko nam ponagaja koleno, ko nas zaboli v križu in neprijetna bolečina kar ne popusti, ali ko nas začne trgati revma. Takrat se zavemo, koliko je vredno, da se lahko v vsakem trenutku dneva odpravimo na bližnji hrib. Da lahko večer s prijatelji preživimo sproščeno, se brez skrbi poveselimo in po možnosti še zaplešemo. In navsezadnje, da se lahko enostavno vstanemo iz stola, brez da bi imeli pri tem občutek, kot da bomo vsak hip zakrneli.

Se najdete v zgornjih stavkih?

Nič hudega, saj svoboda gibanja tudi za vas nikakor ni zamujena priložnost. Le pravo rešitev morate poiskati. Za dolgoročno obvladovanje bolečin pa lahko poleg tega poskrbite še z uporabo preparatov, ki izkoriščajo naravne učinkovine in ugodno vplivajo na negovanje prizadetih delov telesa.

Izberite zase najbolj primerno aktivnost.
Dobra novica je, da lahko sami veliko pripomoremo k temu, da nas bolečina ne bo ustavila. Kljub zimskem času moramo ostati aktivni. „Najprej je potrebno ugotoviti, katera vrsta vaj, treningov oziroma gibanja je za nas primerna. Za nekoga, ki se je pri 30-ih ali 40-ih letih prvič odločil, da bo nekaj naredil za svoje telo, sigurno ni primerno da se vključi v skupinski trening neke visoko intenzivne vadbe,“ opozarja Fuchs in nadaljuje: „Stopnjevanje treningov oziroma gibanja je ena izmed stvari, ki je zelo pomembna, ravno tako kot regeneracija po vadbi ter redno izvajanje razteznih vaj, s katerimi poskrbimo za prožnost mehkega tkiva. Tudi primerna rehidracija med aktivnostjo, s katero poskrbimo, da v dehidriranem tkivu ne pride do poškodb, je obvezna popotnica ob vsakršni vadbi. Vaje oziroma gibanje pa moramo izvajati pravilno.“

A da je to zadnje mogoče, moramo najprej poskrbeti za svojo pokončno držo. „To je osnova. Ne moremo pričakovati, da bo nekdo, ki ima nepravilen vzorec hoje-drže, pravilno tekel oziroma izvajal vadbo. Ker izvaja pri teku-vadbi nepravilne vzorce gibanja in te vzorce ponavlja iz dneva v dan, posledično prihaja do obrabe sklepov, poškodb oziroma preobremenitev mehkega tkiva.“ Gibanje na silo je lahko enako škodljivo kot popolna neaktivnost! Ko se enkrat prepričamo, da pravilno telovadimo, pa je pri tej telovadbi treba samo še redno vztrajati.

Kako se motivirati?
Zdaj, ko je vsem kristalno jasno, da se preprosto moramo dovolj, a pravilno gibati, je potrebno odgovoriti le še na vprašanje, kako se do tega pripraviti? Naj vam pri tem postrežemo z nekaj odkritji znanstvenikov, ki so točno na to temo opravili študije:
1. Telovadite v družbi.
Ugotovljeno je bilo, da smo ljudje veliko bolj motivirani in se tudi bolj ženemo, kadar imamo ob sebi druge ljudi, ki nas ob tem spodbujajo. K svojemu športnemu udejstvovanju zato povabite partnerja, sodelavca, sosedo, prijatelja, ali kogar koli
pač, ki se ne bo branil bolj zdravega življenjskega sloga. Psihologi in osebni trenerji svetujejo le, da se za skupno vadbo dogovorimo s tistimi, ki imajo z nami kompatibilne urnike, športne cilje in kondicijo.
2. Pripravite si glasbeni miks.
Če se med vadbo radi zlijete in povežete z naravo in ob tem poslušate ptičje petje ali žuboreč potok, ki teče mimo, vam naslednja ideja morda ne bo všeč. Vendar pa študije pravijo, da je ena izmed najučinkovitejših metod, da z vadbo vztrajamo in zdržimo še kakšen dodaten kilometer, poslušanje glasbe, ki nas pri tem motivira.
Znanstveniki so celo zapisali, da je glasba „vrsta zakonite droge, ki povečuje učinkovitost.“ Ob tem predlagajo, da ne izberete le skladb, ki vas bodo „energijsko dvignile“, ampak takšne, ki imajo poleg tega še besedilo, s katerim se lahko čustveno povežete.
3. Izberite priročno vadbo.
Dejstvo je, da imamo vsi omejene količine dnevne volje. Ta nam bo hitro pošla, če bomo zadeve komplicirali in si denimo izbrali vadbo, ki nam je odročna. S smučanjem ni nič narobe, a če potrebujemo uro ali več, da pridemo do smučišča, je jasno, da pri takšni vadbi ne bomo vztrajali dovolj redno. Zato si ne otežujte stvari in se odločite za vrsto gibanja, ki vam je priročno. Imate v neposredni bližini svojega doma drsališče, odlično sprehajalno pot, notranje igrišče za badminton ali pa morda bazen? Potem se odločite za kaj od tega! V eni izmed opravljenih raziskav, je bilo ugotovljeno, da je ljudem pri športnem udejstvovanju najbolj pomembno dvoje: to, da se zabavajo in priročnost vadbe.
4. Naj vam bo v veselje.
Vadbe nikar ne dojemajte kot obveznost, saj ji boste tako dali bolj malo možnosti, da bi jo vsaj poskusili vzljubiti. Verjetno vas ne bo presenetila informacija, da tisti, ki povezujejo vadbo s pozitivnimi mislimi, pri njej tudi dlje časa vztrajajo. Zato poskusite najti takšno vadbo, ob kateri boste dejansko uživali se se je boste že vnaprej veselili.
5. Vadba, ki se vam prilega.
Ni potrebno opraviti študije, da vemo, da je najbolj smiselno izbirati takšno vadbo, ki za nas ne bo imela neprijetnih posledic. Če pogosto občutite bolečine v kolenu ali križu, je tek, na primer, za vas zelo slaba izbira. Veliko bolj primerno je, denimo, plavanje, ki bo razbremenilo sklepe in vam na ta način kvečjemu koristilo. Če vas boli rama, pa se namesto na tenis odpravite na katero od vadb, kjer bodo večino dela opravile noge. Pojdite igrat nogomet ali se odpravite na bližnji hrib.

Zaključimo še s kančkom motivacije: Redna aktivnost brez pretiravanj je najboljši način, s katerim lahko poskrbimo, da bi občasne bolečine v križu in hrbtenici prerasle v kronično bolezensko stanje. Uživajte v svobodi gibanja in poskrbite, da vam bo ta še dolgo na voljo!

Ko nastopi bolečina...
V trenutku, ko nastopijo bolečine v križu ali hrbtenici, vratnem predelu ter mišicah, so prava izbira NODOL obliži, ki so edini v Sloveniji, ki delujejo 24 ur. Ne glede na to, ali tovrstne bolečine nastanejo zaradi poškodbe, vnetja ali preobremenitve, bodo naravni obliži pokazali svojo moč. Italijanski zdravnik dr. Giorgio Musiari je slednje dokazal v študiji, kjer je ugotovil, da se je pri obravnavanih pacientih z mišično- skeletno bolečino po uporabi NODOL obliža bolečina zmanjšala za dobrih 57 odstotkov.
VIR: Z naravo je vse bolj zdravo, februar/marec 2019

Bi si radi privoščili več za manj denarja? Prijavite se na enovice!

Hitri kontakt

040 711 743