CALL MENU
Prijava TOP PONUDBE Turizem Razvajanje & wellness Prosti čas Storitve Izdelki E-zdravje E-popusti Novice

5 najpomembnejših sestavin za zdravje v letu 2019

RESVERATROL
Resveratrol so znanstveniki tako v Sloveniji kot v svetu v zadnjem desetletju označili za najpomembnejši antioksidant, ki s svojim širokim spektrom učinkovitosti kar ne neha presenečati. Znano je, da antioksidanti zavirajo oksidacijske procese, torej procese, v katerih kot stranski produkt nastajajo prosti radikali, ki povzročajo vse od blažjih pa do hudo resnih in tudi usodnih bolezni.

Resveratrol dokazano zmore vse to in še več. Je nepogrešljivo varovalo pred razvojem raka, preverjeno pripomore k zdravemu srčno-žilnemu sistemu, koristi diabetikom in nas ohranja mlade tako od znotraj kot navzven. No, pozimi pa ga je v obliki prehranskega dopolnila vredno jemati redno že zato, ker izboljšuje delovanje imunskega sistema in nas posledično ščiti pred raznimi obolenji, tudi prehladom in gripo.

V najčistejši obliki ga vsebuje japonski dresnik, prehransko dopolnilo pa ga mora v eni kapsuli vsebovati 200 miligramov, če se želimo nadejati vseh naštetih koristi. Mimogrede, novejše raziskave mu pripisujejo celo moč preprečevanja demence in Alzheimerjeve bolezni. Uporaba resveratrola v iztekajočem se letu že prehiteva uporabo koencima Q10, v
letu 2019 pa ga bomo po priporočilih zdravnikov jemali tako pogosto kot nepogrešljivi vitamin C. Zato je resveratrol za leto 2019 vsekakor naša prva in najboljša izbira.

ACEROLA
Seveda so pomembni vsi vitamini, a ko se borimo proti zimskim virusom in bakterijam, je vitamin C obvezen. V telesu ima namreč pomembno vlogo pri delovanju imunskega sistema, sodeluje v procesu tvorbe kolagena, ki je potreben za normalno delovanje žil, kosti, hrustanca, dlesni, kože in zob. Obenem pripomore k normalnemu delovanju živčnega sistema in zmanjšani utrujenosti, pomemben pa je tudi pri vsrkavanju različnih hranil. Vse to morda že veste, veliko premalo pa je znano, da je prvakinja po vsebnosti vitamina C acerola in ne limona ter drugi agrumi, ki so neupravičeno zasenčili ta izjemni sadež. Seveda pa je najboljši recept za zadostno oskrbo z vitaminom C vsakodnevno uživanje raznovrstnega sadja in sveže zelenjave.

KOMBUČA
Kombuča je prav poseben in zelo krepčilen napitek, ki ga lahko izdelamo sami. Na Kitajskem jo za varovanje zdravja pijejo že dva tisoč let, medtem ko smo zanjo v Evropi izvedeli šele v začetku prejšnjega stoletja. Nekateri jo tako tudi pri nas že s pridom uporabljajo in z njo krepijo svoje zdravje, veliko preveč ljudi pa je še vedno ne pozna, kar je velika škoda. Še dobro, da lahko to zdaj spremenimo! Napitek iz kombuče je eden izmed najboljših probiotikov, ki uravnavajo črevesno floro in nam zagotavljajo tudi močan imunski sistem. Pripravimo ga tako, da iz kombučine gobe pripravimo sladek čaj, nato pa prepustimo delo kvasovkam in koristnim bakterijam, da čaj v nekaj dneh spremenijo v pijačo, ki spominja na jabolčno vino. Kitajci kombučo imenujejo sonce, saj verjamejo, da sveti od znotraj. Ravno tako ji pripisujejo antibiotični učinek. Vsa ta prepričanja pa se najverjetneje ne bi ohranila več tisoč let, če ne bi bila resnična.

CIMET
Nikar ne pospravite cimeta, ko bo praznikov enkrat konec! »Cimet učinkuje na tako širok spekter patogenih organizmov, da ne preseneča številnost področij, na katerih ga lahko uporabljamo. Ob tem je njegovo delovanje tako zapleteno, da ga lahko uživamo vse življenje, pa ga ne bodo razvozlali ne virusi ne bakterije, zato tudi ne bodo mogli razviti odpornosti proti njemu, v nasprotju z antibiotiki, ki se jim bakterije zelo hitro naučijo izmuzniti,« poudarjata Sabina Topolovec in Sanja Lončar v knjigi Zdravilna moč začimb. Ob tem razkrivata, da je zelo dobro sredstvo proti prehladu med, pomešan s cimetom, ki ga lahko jemo samega, na žličko, namazanega na kruh, prelitega po narezanih jabolkih, pomešanega v čaju, ohlajenega na sobno temperaturo, in še kako drugače. Potrebujemo le 200 gramov nesegretega medu in 30 gramov mletega ekološko pridelanega cimeta. Sestavini med sabo dobro premešamo in ga zaužijemo od dva- do trikrat na dan po eno žličko.

FIGE
Ko ste pod stresom, jejte sveže fige. Magnezij in vitamini skupine B, ki jih vsebujejo, ga bodo pomagali ublažiti in vam prav tako pomagali pri miselnih procesih ter napornem fizičnem ali psihičnem delu. Bogastvo kalcija v njih bo razveselilo predvsem vaše kosti, ki bodo tako za odtenek bolj zaščitene pred osteoporozo. V neki japonski raziskavi pa so celo ugotovili, da fige zmanjšujejo tveganje za pojav raka na prostati. Nič čudnega, da so fige kot hrano in zdravilo uporabljali že stari Egipčani. Jasno, saj hitro nasitijo in povrhu vsebujejo še tako rekoč vse, kar človek potrebuje za dobro počutje. Če jih bomo jedli zjutraj, nas bodo navdale z energijo, da bomo lažje začeli dan, zvečer pa nam bodo zaradi aminokisline triptofan pomagale do mirnejšega in prijetnega spanca. Naj fige v prihodnjem letu postanejo tudi vaš najljubši prigrizek.

VIR: Zdravje je najlepše darilo, Media24, december 2018

Bi si radi privoščili več za manj denarja? Prijavite se na enovice!

Hitri kontakt

040 711 743