CALL MENU
Prijava TOP PONUDBE Turizem Razvajanje & wellness Prosti čas Storitve E-zdravje E-popusti Novice

Boj med dobrim in slabim

Holesterol ni vedno slab holesterol, saj ga naše telo nujno potrebuje. Zato je pomembno, da poznamo razliko med dobrim in slabim holesterolom in kdaj je slabega preveč ter moramo ukrepati.

Holesterol je voskasta, maščobi podobna snov, ki se nahaja prav v vsaki telesni celici. Telo si ga zagotavlja z lastno sintezo v jetrih, le slabo tretjino dnevnih potreb po holesterolu pa vnašamo s hrano in to izključno s hrano živalskega izvora. Holesterol je potemtakem v človeškem telesu nepogrešljiv. Težave nastopijo, kadar ga je preveč oziroma, kadar je preveč tistega »škodljivega« holesterola. Po ljudskem prepričanju je holesterol en sam, in še tisti slab. V resnici sta holesterola dva.

LDL in HDL

Holesterol LDL je tisti slabi, škodljivi, ki se začne kopičiti v žilnih stenah in jih na tak način oži. Ta škodljivi proces pogosto vodi do angine pektoris, srčnega infarkta, možganske kapi ali zamašitve žil, ki prehranjujejo roke, noge ali nekatere druge organe (gangrena). Ker pa ima vse v naravi dve plati, obstaja tudi v primeru prenašalcev holesterola po naši krvi »druga plat medalje«, t.i. dobri, zaščitni holesterol HDL. Ta omogoča, da se presežek holesterola izloči iz organizma. Manj imamo tega zaščitnega holesterola, manjša je naša sposobnost čiščenja, odstranjevanja holesterola iz žilnih sten in večje je tveganje za razvoj ateroskleroze.

5-3-2-1

Optimalne vrednosti maščob v krvi si po novejših evropskih priporočilih lahko zapomnimo s preprostim padajočim zaporedjem 5-3-2-1. Tako naj bi bilo skupnega holesterola v naši krvi manj kot 5 enot, slabega LDL holesterola manj kot 3, trigliceridov (to so neholesterolne maščobe) manj kot 2 in dobrega HDL holesterola vsaj 1 enoto (milimol na liter).

Stopnice namesto dvigala, solata namesto cvrtja

V raziskavah so dokazali, da samo z 1-odstotnim zmanjšanjem vsebnosti holesterola kar za 2,5 % zmanjšamo verjetnost pojava srčnega infarkta. In kako to doseči? Vsem bolnikom zdravnik najprej svetuje uravnoteženo prehrano, zmanjšan vnos kalorij, zmanjšano porabo soli in alkohola, opustitev kajenja in redno telesno dejavnost.

Bi si radi privoščili več za manj denarja? Prijavite se na enovice!

Hitri kontakt

040 711 743